De quina manera podem ensenyar en aquesta nova escola digital? Les característiques del docent ideal han de canviar de manera substancial per adaptar-se a la nova realitat educativa? Aquestes són qüestions a les quals intentem donar resposta els professors actualment. El fet és que les qualitats del bon professor no canvien essencialment: ha de ser empàtic i capaç de connectar amb el perfil humà dels seus alumnes i alhora fer-lo conscient del món actual. També és important que sigui rigorós, bon professional i que tingui una bona formació i il·lusió per la seva feina, interès per la renovació metodològica i per la transversalitat i el treball competencial, flexible... trets que tradicionalment ja es requerien per a la bona p`ractica docent. A aquets potser cladria sumar-hi l'obertura a la innovació, no tenir por a experimentar, a col·laborar amb d'altres...
El que sobretot canvia a l'aula és el seu rol, de transmissor de saber, el docent actual passa a "acompanyant" o "guia" dels coneixements als quals accedeix l'alumnat, que són vastíssims i immediats. Per això, és més important que sigui capaç de generar entorns d'aprenentatge que generar coneixements.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per la teva col·laboració!